مطالعه فراوان و کسب تجربه، لازمه موفقیت کارآفرینان است

مرحوم رضا توکلی حسین آباد در سال ۱۳۳۷ به همراه مرحوم درویش اولین کارخانه میخ سازی ایران را در فرحزاد تهران تاسیس کردند. بعد از گذشت چند سال برای ایجاد شغل و تاسیس کارخانه به طور مستقل، به یزد برگشت و اولین کارخانه میخ سازی و مفتولکشی یزد را در یزد راه اندازی کرد. تاسیس این واحدهای تولیدی با سختی های بسیاری همراه بود که تنها مجوز گرفتن آن یک سال و نیم به طول انجامید. از طرفی نیروی کار لازم برای انجام این پروژه نیز به سختی پیدا می شد. تا جایی که مرحوم توکلی بسیاری از یزدی های شاغل در کارخانه میخ سازی تهران را به یزد برگرداند تا در شهر آبا و اجدادی خود کار کنند. پس از درگذشت آقای توکلی حسین آباد در سال ۱۳۸۱، فرزندان وی که در سوئیس اقامت داشتند برای ادامه کار پدر به کشور برگشتند. علی توکلی که اکنون مدیر بزرگترین واحد میخ سازی خاورمیانه است ا هداف خود از ماندن در بیشه پدری را زیاد پدرش به این ش غل می داند و معتقد است: (اگر پدر زنده نیست ولی راه او همچنان ادامه دارد)

کارخانه میخ سازی یزد، از زمان تاسیس ا ن خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه کرده است که از دید دولتمردان پوشیده نیست. این کارخانه در زمان جنگ تحمیلی نیز امکانات لازم مانند میخ، سیم خاردار را در اختیار رزمندگان قرار می داد. این محصولات در شرایطی تولید می شد که هیچ کارخانه دیگری توان تولید و عرضه آن را نداشت از طرفی هم کشور در شرایط جنگ به شدت به این محصولات نیازمند بود. بنابراین مرحوم توکلی با تلاش شبانه روزی به همراه کارکنان شرکت، این نیاز مهم را در آن برهه زمانی مرتفع کردند.

این مجموعه تولیدی با صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه نام یزد را پر آوازه کرده است به گونه ای که انتخاب بسیاری از کشورهای متقاضی مصنوعات مفتولی، این واحد تولیدی است. در ادامه گفت و گوی مثبت با این فعال اقتصادی را می خوانیم.

یک کارآفرین برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و حفظ موقعیت کسب و کار خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

کارآفرین موفق باید اولا دانش حرفه ای لازم را برای تسلط بر واحد ایجاد شده داشته باشد و از بازار آن تخصص و رشته کارافرینی شناخت کافی به دست آورد. ثانیا باید حسن خلق داشته باشد و نسبت به کار گیری اخلاق حرفه ای لازم برای اعمال مدیریتی مانند بازرگانی اداری و مالی کوشا باشد. یک کارآفرین موفق | باید بتواند با آگاهی لازم بازاریابی مناسب برای حفظ و ارتقاء کیفیت محصول، محاسبات مربوط به عملکرد و گردش مالی و بازده سرمایه گذاری را تعیین نماید. .

توصیه شما به جوانان برای ورود به عرصه کارآفرینی با توجه به آینده اقتصادی و اجتماعی کشور و استان یزد چیست؟

مطالعه فراوان و کسب اطلاعات علمی و حرفه ای در رشته خاص کارآفرینی و تسلط به رمز و رازهای کار که بیشتر از طریق کسب تجربه از پیشکسوتان ا شرط اول است. شرط دوم ، آگاهی از فن آوری های روز که به سرعت کار و اقتصادی شدن محصول کمک می کند. داشتن اخلاق حرفه ای مناسب که موجب جذب مشتری بیشتر و دلگرمی پرسنل و افزایش انگیزه آنان می گردد شرط سوم این مسیر است.

[Total: 5 Average: 4.4]
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.